Wij maken op onze website gebruik van Google Analytics om bezoekersstatistieken bij te houden.
Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig.

accepteer
weiger

Meer informatie hierover kunt u hier lezen.

'Ben je Bob, zeg het hardop!'

Het is december: de tijd van kerstborrels, etentjes en vooral veel gezelligheid. Een borrel is prima, maar niet als je nog moet (auto)rijden of fietsen. Daarom vraagt het Rijk in deze periode aandacht voor de Bob-campagne. Vanaf 18 december draagt Het Verkeers- en Vervoersberaad Drenthe de Bob-boodschap ‘Ben je Bob, zeg het hardop’ uit in de provincie.

Uit onderzoek blijkt dat mensen zich beter aan een afspraak houden als ze deze hardop uitspreken. Dat geldt ook voor de Bob-afspraak. Het Verkeers- en Vervoersberaad roept daarom iedereen die tijdens de feestdagen de Bob is, om dit hardop uit te spreken. Zo is het makkelijker de verleiding van een borrel te weerstaan.

Het VVBD richt zich daarbij voornamelijk op beginnende bestuurders en thuisdrinkers. Uit cijfers van Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) blijkt namelijk dat die doelgroepen geregeld betrokken zijn bij ongelukken waarbij alcohol in het spel is.

Vriend van Bob!
Het Verkeers- en Vervoersberaad Drenthe vraagt samen met Veilig Verkeer Nederland (VVN) rondom de feestdagen extra aandacht voor de Bob-campagne. Het Bob-campagneteam tourt door de hele provincie om te vragen of alle wethouders van de Drentse gemeenten ‘Vriend van Bob’ willen worden. De Bob-campagne is verder te zien en te horen via bioscoopreclame, posters, publieke schermen bij tankstations, online banners en borden langs de weg. Ook via social media is er aandacht voor de campagne. Tot slot controleert de politie rondom de feestdagen extra op alcoholgebruik in het verkeer.

Terug naar boven